Roser Norwegians partnerskapsmodell med Unicef

I mer enn ti år har Unicef vært Norwegians viktigste partner innenfor samfunnsansvar. Utviklingsminister Nikolai Astrup fikk oppleve samarbeidet på nært hold, da han ble med på årets viktigste flyvning til Tsjad i forrige måned. – Jeg håper andre bedrifter lar seg inspirere, sier han.

– Partnerskapsmodellen Unicef og Norwegian har valgt, er en av mange måter å bidra i utviklingsarbeidet, og jeg håper andre bedrifter lar seg inspirere, sier utviklingsminister Nikolai Astrup i en pressemelding fra flyselskapet.

FNs bærekraftsmål er verdens felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene innen 2030. FNs bærekraftsmål består av 17 mål, som skal fungere som en felles global retning for land, næringsliv og sivilsamfunn. Norwegian jobber mot flere av disse målene, men et spesielt fokus er mål nummer 17: «Samarbeid for å nå målene».

Sammen med passasjerer og dedikerte Norwegian-kolleger har selskapet samlet inn millioner av kroner, og hjulpet flere hundre tusen barn over hele verden. Siden 2014 har Norwegian utført fem humanitære flyvninger med Unicef til Den sentralafrikanske republikk (2014), Jordan (2015), Mali (2017), Jemen (2017) og Tsjad (2018).

Se flyselskapet nettside for mer informasjon: www.norwegian.no/unicef

Foto: Camilla Viken, generalsekretær i Unicef Norge, utviklingsminister Nikolai Astrup og konsernsjef i Norwegian, Bjørn Kjos. Foto fra Norwegian.